Zdravstvene prednosti inulina | PREVIAPlus
Podeli na

Biljke prirodno proizvode inulin i koriste ga kao izvor energije. Danas se to dodaje sve više i više prehrambenih proizvoda zbog svojih prednosti i prilagodljivosti. Pročitajte dalje kako biste saznali više o ovom izvoru vlakna i kako vam to može pomoći.

Izvori Inulina

Inulin se može prirodno naći u brojnim hranama, kao što su korijen cikorije, artičoke, agava, špargla, banane, beli luk, pšenica i luk.

Sa svojom kremastom konzistencijom, u industrijskimaplikacijama inulin funkcioniše kao zamena masti u mlečnoj industriji i salatnim prelivima. Takođe se koristi za zamenu brašna u pekarskim proizvodima.

Prednosti Inulina

Inulin je nutricionistički rudnik. Pun je vlakana, ima niske kalorije i ima druge zdravstvene prednosti.

Drži vas sitim

Vlakna su bilo koja vrsta ugljenih hidrata koje telo ne može da svari. Prolaze kroz creva neoštećeno i nastavljaju u debelo crevo da služe kao hrana za bakterije. Vlakna nemaju kalorijsku vrednost, ali su neophodan faktor dobrog zdravlja.

Vlakna u se ne rastvaraju u vodi. On se rastvara u želucu i zatim stvara želatinastu supstancu koja:

  • usporava varenje
  • povećava osećanje sitosti
  • uklanja holesterol dok prolazi kroz digestivni trakt
  • Promoviše zdravlje digestivnog sistema

Vaš želudac sadrži između 15.000 i 36.000 vrsta bakterija. Samo mali deo bakterija u telu ima potencijal da bude štetan. Dobre bakterije pružaju mnogo koristi za zdravlje. Inulin stimuliše ove bakterije da rastu.

Inulin pomaže varenju tako što povećava broj dobrih bakterija u crevima, naročito Bifidobacteria i Lactobacilli. Ove bakterije pomažu:

  • odbacivanju neželjenih patogena (loših bakterija)
  • sprečavanju infekcija
  • stimulisanju vašeg imunološkog sistema
  • Inulin takođe dodaje masu vašoj stolici i povećava učestalost pokreta creva. Možda imate više pokreta creva, ali inulin usporava ukupnu probavu. To omogućava vašem telu da bolje absorbuje hranljive sastojke iz hrane koju jedete.

Istraživanja sugerišu da inulin takođe omogućava telu da bolje absorbuje kalcijum. Kalcijum stvara jači skeletni sistem.

Inulin kontroliše šećer u krvi

Inulin usporava varenje, uključujući i varenje ugljenih hidrata. To dozvoljava da se šećer spušta sporije, bez potiskivanja, što promoviše zdrav nivo šećera u krvi.

Studija iz 2015. godine otkrila je da inulin može biti koristan za ljude sa pred-diabetesom. Može da deluje kao potencijalni stabilizator krvi kada je prisutan u vašoj ishrani tokom dužeg vremenskog perioda.

Neka istraživanja ukazuju na to da ove osobine čine inulin dobrim faktorom za upravljanje težinom.

Može potencijalno da smanji rizik od karcinoma.

Istraživači aktivno istražuju upotrebu inulina za sprečavanje raka.

Kao imuno-sistemski pojačivač, to može biti i dobar preventivni dodatak protiv raka digestivnog sistema. Jedna studija pokazala je da kombinacija probiotika i prebiotika, kao što je inulin, ima potencijal da smanji rizik od raka debelog creva.

Suplementi

Dodatni inulin je dostupan u obliku kapsula i praška. Tipična doza je 3,1 grama dnevno. Možda biste želeli da dobijete inulin uz pomoć hrane koja se prirodno unosi. To je moguće, međutim možda će biti potrebno da jedete mnogo više belog luka nego što želite, kako biste dobili potreban iznos.

Uzmite u obzir upotrebu inulinskih suplemenata kako biste dalje promovisali zdravlje digestora ako ste na probiotičnom režimu ili trenutno koristite antibiotike za lečenje bakterijske bolesti.

Studija je testirala oblik praha inulina kako bi utvrdila da li je doprinela osećanju zdravlja i blagostanja. Ljudi koji su uzeli inulin bili su srećniji, manje gladni i osećali su se bolje u vremenu od ljudi koji su dobili placebo.

Neželjeni efekti i faktori rizika upotrebe Inulina

Svaka količina inulina se smatra bezbednom za ljudsku upotrebu. Veoma je malo verovatno da će pokrenuti bilo kakvu vrstu alergijske reakcije.

Kada počnete da koristite inulin, možda ćete primetiti neugodnost tokom kretanja creva, prekomerne nadutosti ili labave stolice. Pijte puno vode kada ga ugradite u vašu ishranu ako imate sindrom iritabilnog creva ili osetljivog digestivnog trakta. To će pomoći da se spreči zatvor.