Podeli na

Visceralna masnoća okružuje unutrašnje organe i dokazano je štetna po zdravlje – visok nivo posledično ograničava funkciju glavnih organa u organizmu.

Naučnici takođe ukazuju da mast, koja je najočiglednija oko sredine stomaka, povećava rizik od dijabetesa tipa 2, kardiovaskularnih oboljenja, gojaznosti, raka i demencije.

Međutim, mnogi ljudi – uključujući i pojedince koji se svesno bave zdravljem, koji redovno vežbaju, ali ne prate nivoe visceralne masti na način kao što je lako merljiv indeks telesne mase ili gubitak težine, ne znaju kako da prate nivoe visceralnih masti.

Međutim, nakon BBC-eve serije kako da ostanu mladi, u kojoj je prezenter Angela Rippon bila šokirana što je s velikim rizikom od ozbiljnih zdravstvenih stanja zbog visokog nivoa visceralne masti, stručnjak za medicinu istakao je način smanjenja visokog nivoa masti kroz ishranu ili suplementaciju.

Jedan takav dodatak zasnovan na istraživanju je inulin, nerastvorljivo dijetetsko vlakno koje zaobilazi absorpciju u tankom crevo kako bi doseglo do debelog creva ne absorbovano.
Ovde u debelom crevu pozitivne bakterije se hrane na ovom ‘rastvorljivom vlaknu’ za proizvodnju kratkih lančanih masnih kiselina (SFCAs), za koje je dokazano da promovišu gubitak i smanjenje visceralnih masti, pozitivno utičući na rad metabolizma masti. I dok se inulin može prirodno naći u hrani kao što su koren biljke cikorije, špargarepi, banani i pšenici, ova hrana bi morala biti konzumirana u ogromnim količinama kako bi se sve njihove prednosti po organizam ostvarile.

Unos dnevne doze inulina može stvarno pomoći da poboljšate svoje zdravlje i smanjite rizik od većih zdrastvenih komplikacija. Za mnoge, visceralna mast se ne otkriva i može biti problematična, čak i za one koji se ne prepoznaju kao osobe sa prekomernom težinom i izgledaju zdravi, vitki i pogotovo sa godinama i starenjem. Nije lako dobiti efektivnu dozu inulina kroz samu ishranu, tako da dodatak može napraviti stvarnu razliku.

Rezultati se mogu videti u nekoliko nedelja, pogotovo kada se kombinuje sa povećanjem fizičke aktivnosti i zdravijoj ishrani i može uticati na razliku u trajanju i kvalitetu životne dobi.

Visok krvni pritisak, povećanje nivoa glukoze u krvi i veće od preporučenih merenja obima od kuka do struka su znakovi upozorenja na višim nivoima visceralne masti. Najizvesniji način da vidite da li skladištite višak visceralne masti je da prođe MRI skeniranje. Harvardski univerzitet je pronašao oko 10% naše ukupne masti, verovatno će biti uskladišteno kao visceralna mast, stoga ako nosite veću količinu telesne masti nego što je preporučljivo, verovatnoća je da takođe skladištite više visceralne masti nego što je zdravo po vas.