Podeli na

Prodavnice prehrambene robe i zdrave hrane su praktično natrpane hranom za jelo, čokoladnim kremovima, grickalicama i dezertima koji su navodno “bolji i zdraviji” za vas jel su “bez šećera”, a sadrže sastojak Maltitol.  Sve što trebate učiniti je kupiti trendovski „mršaviji – bez šećera” sladoled i pogledati sastojke navedene na poleđini da vidite na šta mislimo. Maltitol je jako jeftin i jednostavan način da robne marke zaslade svoje proizvode i time smanje količinu šećera koju koriste na deklaraciji tako da se mogu reklamirati kao „nizak“ ili „bez šećera”.

Potencijalno loši uticaji koji dolaze sa zamenom šećera za Maltitol počinju paliti alarm kod potrošača (samo upišite “sporedne efekte maltitola” u internet pretraživač i stotine članaka će se pojaviti). Mnogi ljudi još uvek nisu čuli za to, a ako i jesu oni možda ne znaju tačno šta je to ili što je još važnije zašto bi ih to trebalo brinuti.

Maltitol – šećerni alkohol. Tu “štetnu porodicu” čija se imena završavaju na OL čine još  Eritritol, Laktitol, Mannitol, Sorbitol i Xilitol.

Pa šta je tačno Maltitol? Maltitol je šećerni alkohol  koji je veštački prerađen iz skroba kukuruza (uglavom GMO porekla) u osnovi hidrogenacijom. Kompanije se često odlučuju za Maltitol jer je to jednostavna zamena za šećer koja ima mnoga ista svojstva kao i šećer samo sa manje kalorija i naravno jako je jeftin. Iako omogućava robnim markama da proizvedu jeftinije proizvode sa ”nižim” sadržajem šećera ili “bez šećera” koristeći u tu svrhu Maltitol ipak je mnogo pametniji izbor izabrati proizvod bez Maltitola za minimalnu razliku u ceni.

 Zašto je Maltitol navodno loš po vas?

  1. Probava i mučnina

https://www.healthline.com/health/food-nutrition/is-maltitol-safe#1

  1. Gasovi

https://universityhealthnews.com/daily/nutrition/4-common-maltitol-side-effects-more-reasons-to-limit-your-artificial-sweetener-intake/

  1. Nadutost

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24642779

  1. Krčenje creva

http://www.handcoding.com/archives/2004/08/31/beware-of-the-sugar-alcohol-maltitol/comment-page-3/

5. Proliv 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5093271/

6. Bol u stomaku

7. Podiže nivo šećera u krvi http://www.glycemicindex.com/

Hrana koja ima veći glikemijski indeks će izazvati veći skok šećera. To znači da će osobe koje imaju dijabetes i prate nivo šećera u krvi morati da posebno obrate pažnju unoseći hranu sa Maltitolom iako tvrde da ima nizak neto sadržaj ugljenih hidrata.

  1. Uvećanje telesne težine

Pitate se kako se dobija na težini kad se koristi maltitol koji se koristi u proizvodima “bez šećera”? Kako dolazi do toga? Odnosi se na glikemijski indeks Maltitola ali može potencijalno uticati na vas čak i ako nemate dijabetes.

Maltitol i vaš GI (glikemijski indeks ) rezultat – kako to funkcioniše i zašto je to važno?

Velika je verovatnoća da ste kao dijabetičar upoznati sa glikemijskim indeksom, a ako niste verovatno ste čuli za isti. Nažalost dosta ljudi nikad nije čulo i ne zna na koji način GI utiče na njih. GI glikemijski indeks u osnovi je merilo kako različiti ugljeni hidrati poput šećera utiču na nivo šećera u krvi. Čak i ljudi koji nisu dijabetičari doživeće neprijatne efekte od skokova u nivou šećera u krvi. Ako imate skok šećera u krvi dolazi jako brzo do osećaja gladi ponovo iako ste skoro jeli, a to sigurno dovodi do povećanja telesne težine!

 

Maltitol je šećerni alkohol koji zapravo ima (relativno) visok glikemijski indeks. Poređenja radi GI glikemijski indeks šećera je 60, Maltitol sirup ima GI čak 52 i Maltitol prah GI 35.

Sve gore navedeno upravo je ono što se htelo izbeći konzumacijom šećera na sastojak “bez šećera” – MALTITOL.

Nažalost konzumacijom MALTITOL-a se nije prešlo na zdraviju namirnicu “bez šećera”. Obavezno se informišite pre kupovine i dobro pročitajte sadržaj deklaracije proizvoda sa “nižim” ili ”bez šećera” svašta se može “provući”.