Podeli na

Postoji nova vrsta vlakna, a njegovo ime je inulin. Zapravo, to uopšte nije novo – to je bio hranljivi sastojak u vašem luku i belom luku oduvek. Ali inulin zavređuje respekt zbog svojih karakteristika.

Inulin je prirodno rastvorljivo vlakno koje je takođe i šećer. U klasi je biljnih jedinjenja pod nazivom fruktani – oni štede energiju kao fruktozu, a ne kao glukozu. Možda je to samo način za kontrolu šećera u krvi. Ovo čudno vlakno može se čak nazvati i čarobnom hranom za ljude sa dijabetesom.

Održavanje uravnoteženog šećera u krvi

Ljudi sa dijabetesom tipa 2 treba da kontrolišu šećer u krvi, koji nakon konzumiranja može postati preveliki. Za razliku od drugih šećera, inulin ne podiže šećer u krvi. To je zato što nije razbijena u stomaku ili tankom crevu. Umesto toga, kreće se do vašeg debelog creva. Istraživanje je pokazalo da ljudi sa ili bez dijabetesa koji su jeli inulin imali manje porasta šećera u krvi. Verovatno je došlo do promene zbog načina na koji inulin usporava apsorpciju ugljenih hidrata.

Drži nivo holesterola i triglicerida

Inulin zadržava svoj holesterol kao ostala rastvorljiva vlakna, kao što je beta-glukan u zobu. To je zato što inulin menja sastav bakterija u vašim crevima, što utiče na stvaranje holesterola. Neke studije pokazuju da inulin može bolje funkcionirati kod ljudi s dijabetesom tipa 2 nego kod zdravih ljudi. Inulin takođe pomaže u smanjenju triglicerida, drugoj formi masti u vašoj krvi koju morate pod kontrolom.

Drži svoju težinu pod kontrolom

Inulin ima bliznakinju među molekulima šećera zvanu oligofruktoza, koja slične stvari u vašem telu. Istraživači su testirali obe vrste šećera kako bi videli kako oni utiču na težinu. Čini se da i inulin i oligofruktoza pomažu ljudima da jedu manje i da izgube težinu. Moguće je da su ti šećeri brže popunjeni, ili možda menjaju vaše digestivne bakterije kako bi vam pomogli da izgubite težinu. Još jedna teorija je da inulin menja hormone gladi koje vaše telo proizvodi tako da se ne osećate kao gladni.

Međutim, radeći na balansiranju vašeg šećera u krvi, holesterola i težine, inulin je dobar dodatak dijabetičnoj ishrani.

Dok je uobičajeni izvor inulina koren cikorije, koji se dugo koristi kao zamena za kafu, naći ćete ga i u praziluku, luku, beloj bazi, bananama, šparglama, pšenici i artičokama.

Želite više inulina nego što inače dobijate od luka i drugog povrća? Možete ga kupiti u obliku praška ili dodataka. Inulin se lako meša i može se dodati hrani i pečenim receptima – navodno ne ostavljajući ukus ili krhkost. I mnogi proizvođači hrane dodaju inulin granolama, baru za doručak, u jogurt i drugu hranu kako bi poboljšali ukus i teksturu bez dodavanja kalorija. Takođe možete primetiti da je u paketu navedeno da hrana sadrži prebiotik ili hranu za hranjenje korisnih bakterija u vašem stomaku. Potražite inulin na etiketi nekih voćnih jogurta i druge hrane.