Podeli na

Inulin, prirodno rastvorljivo vlakno dobijeno iz korena cveta cikorije, često se inkorporira u obrađene namirnice kako bi se dodalo vlakno, dobila masa kao i sladak ukus. Inulin vam može dati osećaj sitosti ili punoće, bez podizanja nivoa šećera u krvi ili dodavanja mnogih kalorija. Ova svojstva su stvorila veliko interesovanje za moguću upotrebu inulina u cilju gubitka telesne težine. Dok su kliničke studije ograničene, rano istraživanje podržava efikasnost inulina kod smanjenja apetita.

Karakteristike i prednosti

Inulin, delimično svarljivi ugljeni hidrat, je fruktan, što znači da se sastoji od lanaca fruktoze ili voćnih šećera. Proširenje saradnje u državnom univerzitetu u Severnoj Karolini navodi da inulin ima samo 1,5 kalorija po gramu u poređenju sa 4 kalorije po gramu prisutnim u drugim potpuno svarljivim ugljenim hidratima. Prema Centru za istraživanje o ishrani i ishrani na Univerzitetu Kalifornija-Davis, 6 grama dodatnog inulina ima toliko efekta sitosti kao 260 kalorija. Osim potencijala za promovisanje gubitka težine inulin nudi moguće zdravstvene prednosti. Drugs.com, koja pruža potrošačima pregledane medicinske informacije, prednosti inulina sa inhibicijom raka debelog creva u studijama na životinjama i izveštajima da može pomoći u lečenju kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa tipa 2. Pored toga, inulin pomaže apsorpciji kalcijuma smanjuje apsorpciju glukoze i poboljšava metabolizam masti u studijama na životinjama.

Prebiotik i njegovi efekti

Inulin je prebiotik, što znači da podržava prisustvo korisnih bakterija u crevnom traktu. Nasuprot tome probiotik zapravo snabdeva bakterije. Inulin selektivno stimuliše rast korisnih bifidobakterija i laktobacila, a potiskuje rast patogenih bakterija. Inulinski prebiotični efekti pomažu u sprečavanju opstipacije i podstiču efikasniju probavu, što pomaže pri odžavanju zdrave telesne težine.

Istraživanje

U kliničkom ispitivanju objavljenom 2009. godine u časopisu Američkog saveza Nutricijonista, istraživači su ponudili različite kombinacije visokokaloričnog i niskokaloričnog jogurta – sa i bez inulina – za 38 volontera i zatim su ocenjivali osećaj gladi, sitosti, smanjenja apetita i konzumiranja obroka koji su ponuđeni dva sata nakon pića. Otkrili su da kada je inulin dodat u niskokalorični jogurt potisnuo je apetit i stvorio osećaj punosti jednaku onoj od visokokaloričnog jogurta. Zaključili su da dodavanje vlakana poput inulina u nisko-kalorijsku hranu može biti efikasna metoda za suzbijanje apetita i kontrolu unošenja hrane i telesne težine.

Izvori ishrane

Inulin se prirodno nalazi u špargli, crnom i belom luku, bananama, pšenici i raži. Prema www.drugs.com, prženi koreni cveta cikorije, koji sadrže 8% inulina, mogu se jesti kao hrana. Iako FDA navodi sam koren cikorije kao opšte sigurnan za konzumiranje, treba je izbeći ako ste trudni ili dojite. Proverite sa svojim lekarom pre nego što pokušate konzumirati sam koren cikorije.